fbpx

Experten: Det är allra viktigast när ni väljer leverantör

När man som styrelse handlar upp en leverantör förväntar man sig att leverantören lever upp till avtalade kriterier. Ju mindre friktion desto bättre. Det sista man vill göra är att jaga leverantörer efter en lång dag på jobbet. Men för att det ska vara möjligt är det viktigt med bra avtal och tydliga upphandlingar, säger experten Anna Cedvén.  

Det finns flera faktorer att ha i åtanke när man anlitar och handlar upp leverantörer för samfällighetens räkning. Avtal, uppgiftsbeskrivningar och en tydlig ansvarsbild är några. Men det finns andra fallgropar att akta sig för, menar Anna Cedvén på Förvaltningsstrategi AB, och pekar bland annat på kravställning, dialog och ordentliga avtal. 

Du behöver vara medlem för att läsa den här artikeln

För att läsa artikeln behöver du ett medlemskap hos oss. Är du redan medlem klicka här för att logga in.

  • Full tillgång till all vår rådgivande journalistik
  • 6 nummer av tidningen Samfälligheterna
  • E-tidning
  • Nyhetsbrevet
  • Fördjupningsbrevet
  • Rådgivning
  • Rabatterat biljettpris till Samfällighetsdagen
  • Utbildningsportalen

1,495 kr

Välj och gå vidare
Annons

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här