Kundtjänst
Här finner du svar på de vanligaste kundtjänst-frågorna som rör medlemskapet. Klicka på frågan, för att få svaret.
Du som är medlem i Samfälligheterna loggar in genom att trycka på ”Logga in” på samfalligheterna.se och sedan uppge din e-postadress.
Därefter får du inom någon minut automatiskt ett mejl som innehåller både en sexsiffrig engångskod och en inloggningsknapp. Tryck på knappen i mejlet för att logga in direkt, eller ange engångskoden i inloggningsfönstret. Om du använder samma webbläsare på samma enhet så fortsätter du sedan att vara inloggad i omkring två veckor utan att behöva logga in igen. Den sexsiffriga engångskoden är giltig i 30 minuter. Skulle den tiden passeras och du behöver en ny engångskod så gör du bara ett nytt inloggningsförsök.
Därefter får du inom någon minut automatiskt ett mejl som innehåller både en sexsiffrig engångskod och en inloggningsknapp. Tryck på knappen i mejlet för att logga in direkt, eller ange engångskoden i inloggningsfönstret. Om du använder samma webbläsare på samma enhet så fortsätter du sedan att vara inloggad i omkring två veckor utan att behöva logga in igen. Den sexsiffriga engångskoden är giltig i 30 minuter. Skulle den tiden passeras och du behöver en ny engångskod så gör du bara ett nytt inloggningsförsök.
Om du försöker logga in men inte får någon kod så kan de bero på två saker. Du måste skriva in den mailadress som är kopplad till medlemskapet. Till exempel kanske du har en privat mailadress, en styrelsemail och en jobbmail. Du måste ange den e-postadressen som du använt för att skapa medlemskapet för att systemet ska känna igen att du är medlem.
Den kan också ha hamnat i skräpposten eller spamfiltret. Du bör också dubbelkolla att du har skrivit din mejladress korrekt. Om koden inte finns där – mejla oss på info@samfalligheterna.se så hjälper vi dig.
Den kan också ha hamnat i skräpposten eller spamfiltret. Du bör också dubbelkolla att du har skrivit din mejladress korrekt. Om koden inte finns där – mejla oss på info@samfalligheterna.se så hjälper vi dig.
När du är inloggad, går du till “Mitt konto”. Där finns din e-post och även din postadress för den fysiska tidningen inlagd. Gå gärna in och kolla så postadressen stämmer!
För att få våra nyhetsbrev till en ny mejladress – gå till samfalligheterna.se/nyhetsbrevet och fyll i den nya mejladressen i formuläret. Om du vill avsluta din prenumeration på nyhetsbreven på den gamla mejladressen, följer du länken för avregistrering i sidfoten (längs ned) på valfritt nyhetsbrev.
Om du vill uppgradera ditt medlemskap Bas till medlemskapet Hela styrelsen, är det snabbaste sättet att gå till “Mitt konto”, sedan ”Hantera prenumeration”, och sedan uppdatera till Hela styrelsen. Du får direkt tillgång till uppgraderingen, men betalar ingenting extra förens nästa års medlemskapsförnyelse (Ditt nya pris blir då 1745 kr ex 6% moms). Du kan även kontakta oss på info@samfalligheterna.se så hjälper vi dig att byta medlemskap. Här finns en instruktionsvideo.
Vänligen se denna instruktionsvideo som förklarar hur du lägger till och redigerar vilka styrelsekollegor som ska ha tillgång till medlemskapet. När du lagt till styrelsekollegorna, behöver de logga in på hemsidan, gå till “Mitt konto”, och fylla i sin postadress för att få den fysiska tidningen!
När du tecknar ett medlemskap gör du det i egenskap av representant för föreningen. Du fyller i föreningens uppgifter och sedan kommer vi att fakturera via e-post. Om du inte angett en speciell fakturaadress, kommer fakturan skickas till samma mejladress som tecknade medlemskapet.
I inloggat läge går du till “Mitt konto”, och sedan scrollar du ned till “adressinformation” och klickar på knappen “Redigera”. Där har du då först postadress till dig för tidningen. Under dessa fält finns “faktureringsadress” som du sedan kan fylla i.
Kundtjänst
Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta kundtjänst på info@samfalligheterna.se